Fri frakt över 499:-

Snabba leveranser

Trygg betalning med Klarna

Svensktillverkad

Returhantering

Hur använder jag mig av öppet köp?
Vi erbjuder alla våra kunder möjligheten till öppet köp och fri retur inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Om du önskar använda dig av öppet köp, vänligen kontakta vår kundservice och meddela att du vill utnyttja din ångerrätt och returnera varorna till oss. Du kommer att erhålla en returfraktsedel för att kunna returnera varorna kostnadsfritt. Vänligen fäst returfraktsedeln på returpaketet och lämna in det på ditt närmaste Postombud.

För att kvalificera för öppet köp måste varan returneras i sin ursprungliga originalförpackning och vara i oförändrat skick. Observera att öppet köp inte gäller för produkter med kort datum eller bruten plombering av hälso- och hygienskäl.

Om jag gör en beställning med en kampanjprodukt som följer med på köpet, måste gratisprodukten returneras om jag returnerar de andra produkterna?
Om du som kund väljer att returnera en eller flera produkter till oss i samband med ett kampanjköp där en produkt har följt med som en bonus, är det viktigt att även den kostnadsfria produkten returneras till oss i sin ursprungliga originalförpackning och vara i oförändrat skick. Om du väljer att behålla den kostnadsfria produkten kommer vi att skicka ut en faktura för värdet av produkten. Detta beror på att kampanjen är utformad på ett sätt där det kostnadsfria erbjudandet är villkorat av att alla inköpta produkter returneras om återbetalning önskas.

Hur mycket betalar jag på min faktura vid en retur/byte?
Du har möjlighet att själv välja hur du vill hantera betalningen av din faktura i samband med en retur. Om du önskar kan du betala hela fakturabeloppet och sedan få en återbetalning till ditt konto när vi har mottagit din retur. Om du inte vill betala hela fakturabeloppet har du möjlighet att själv rapportera till Klarna att du har returnerat varor till oss. Det kan göras antingen genom Klarna-appen eller genom att ringa Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10. När du meddelar Klarna om returen kommer din faktura att pausas tills vi har mottagit din retur och uppdaterat fakturabeloppet.

Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar återbetalda?
Efter att du har skickat tillbaka din retur till oss kan det ta upp till 14 dagar för vår returavdelning att registrera och behandla den. Om du har betalat med kort eller direktbetalning kan det ta mellan 3-5 bankdagar innan pengarna återigen finns tillgängliga på ditt konto. Vi ber om din förståelse och tålamod under denna process.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Om du har fått hem en produkt som är defekt så har du rätt att reklamera denna inom skälig tid, helst inom 2 månader. 

Du kontaktar då vår kundservice med en bild på skadan samt med ditt ordernummer och eventuellt batchnummer på produkten. Tänk på att en reklamation kan ta längre tid att hantera än en vanlig retur.

Rulla till toppen